تازه هایی از ارتباطات ، فناوری های نو ،موبایل و تبلت

تازه هایی از ارتباطات ، فناوری های نو ،موبایل و تبلت

تازه هایی از ارتباطات ، فناوری های نو ،موبایل و تبلت
تازه هایی از ارتباطات ، فناوری های نو ،موبایل و تبلت

تازه هایی از ارتباطات ، فناوری های نو ،موبایل و تبلت

تازه هایی از ارتباطات ، فناوری های نو ،موبایل و تبلت

روشی برای اینکه آیفون دزدی نخریم !

 اگر یک آی‌فون دزدی را از کسانی که جا و مکان ثابتی ندارند بخریم ،ممکن است کلاه گشادی سرمان برود و به دستگاهی پول داده باشیم که دزدی بوده و عملا قابل استفاده نباشد….

 


اگر در نظر دارید یک گوشی آی‌فون دست دوم بخرید، ابتدا مطمئن شوید آی‌فون دست دومی که می‌خرید دزدی نباشد تا هم پول‌تان هدر نرود و هم دچار دردسر قانونی نشوید.

بدون شک از این پس گوشی‌های آیفون ۶ و ۵S دست دوم آرام آرام وارد بازار خواهند شد و کسانی که بودجه خرید گوشی نو را ندارند، دست دوم آن را امتحان می‌کنند. آیا این گوشی‌ها قابل اعتماد هستند؟

اگر یک آی‌فون دزدی را از کسانی که جا و مکان ثابتی ندارند بخریم ،ممکن است کلاه گشادی سرمان برود و به دستگاهی پول داده باشیم که دزدی بوده و عملا قابل استفاده نباشد. مالک یک گوشی آی‌فون دزدیده شده می‌تواند به آسانی صفحه نمایش گوشی خود را از راه دور و با رفتن به حساب آی‌کلاود مسدود و قفل کند. یعنی اگر گوشی دزدی خریده باشید ممکن است با یکی گوشی قفل شده روبه رو شوید که اصلا صفحه نمایش آن باز نمی‌شود تا با آن کار کنید. در این وضعیت این گوشی هیچ فرقی با یک آجر پاره زیبا نخواهد داشت.اگر صاحب گوشی گزینه «Find My iPhone» را فعال کرده باشد، ویژگی «Activation Lock» خود به خود فعال شده است. در نتیجه اگر اپل آی دی و پسورد آن موجود نباشد، گوشی قفل خواهد ماند. در واقع وقتی ویژگی فعال باشد، کسی نمی‌تواند گزینه «Find My iPhone» را خاموش کند، اطلاعات گوشی را به طور کلی پاک کند و یا آن را بازفعال سازی کند.

اما مشکل بزرگتر وقتی پیش می‌آید که شما گوشی را می‌خرید و ظاهرا همه چیز آن هم خوب کار می‌کند و صفحه نمایش آن هم قفل نیست. اما این گوشی اگر دزدی باشد، در نهایت هم از راه دور قابل قفل کردن خواهد بود. با یک گوشی دزدی، اگر قابلیت Find My iPhone آن پیشتر فعال شده باشد، شما نه می‌توانید اطلاعات موجود در آن را تغییر دهید و نه با پاک کردن تنظیمات قبلی آن را دوباره فعال کنید.

بدین ترتیب، بدون دانستن ایمیل و رمز عبور حساب آی‌کلاود مالک اصلی، گوشی به طور کامل به شما تعلق پیدا نخواهد کرد و هر لحظه یا ممکن است به کلی از کار بیفتد و یا درگیر پلیس و برخورد قانونی بشوید.

خوشبختانه اپل ساز و کاری را مهیا کرده است تا بتوانید گوشی‌های دزدی را تشخیص دهید.

شرکت اپل در وبسایت «iCloud.com» فرمی را تهیه کرده است که کافی است شماره «IMEI» گوشی را در آن وارد کنید. برای پیدا کردن این شماره در بخش «General» در «Settings» می‌توانید آن را بیابید.

اگر اطلاعات گوشی را وارد کنید که ویژگی «Activation Lock» در آن فعال باشد، وبسایت به شما می‌گوید که باید با صاحب گوشی تماس بگیرید. اپل روشی را برای دارندگان گوشی نیز تدارک دیده است تا گوشی را آماده فروش یا دادن به دیگران کنند.

تنها نکته‌ای که باید دقت کنید این است که وبسایت «iClould» احتمال دارد که با مرورگرهای موبایلی سازگاری نداشته و پاسخ مناسبی ندهد در نتیجه سعی کنید وضعیت گوشی را با کامپیو‌تر چک کنید. از این طریق می‌توانید تا حد زیادی مطمئن شوید که گوشی دزدی نمی‌خرید.

توصیه آی تی اس ان به کاربران این است که قبل از فروش آیفون و بخصوص خرید و پرداخت مبلغ , از اینکه قفل آیفون غیر فعال شده اطمینان حاصل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد